Prometeusz

Źródło: filmweb.pl
Tytuł oryginalny: Prometheus

Gatunek: Horror, Akcja, Sci - fi
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera: 30 maja 2012 (świat), 20 lipca 2012 (Polska)
Reżyseria: Ridley Scott
Scenariusz: Jon Spaihts, Damon Lindelof

Na Prometeusza chciałam wybrać się do kina, odkąd usłyszałam o tym filmie, a było to już na początku roku. Może wydać się to nieco dziwne, ale bardzo polubiłam serię filmów o Obcych, dlatego też stwierdziłam, że obejrzenie prequelu lubianej sagi to obowiązek. Do kina się nie wybrałam, ale niedawno w końcu obejrzałam ten film. Świeżo po premierze tego filmu czytałam w Uważam Rze, dość krytyczną recenzję tego filmu, ale pomimo jej chciałam obejrzeć tą produkcję.

Grupa kilkorga ludzi wyrusza na obcą planetę w poszukiwaniu początków ludzkości, a raczej konstruktorów jak ich nazwała pewna para biologów, dotarcie na nią zajmuje im oraz innym członkom załogi dwa lata, statek, którym podróżują nosi nazwę Prometeusz. Na planecie odnajdują piramidę, w której znajdują ślady życia jednak wygląda ona na opuszczoną, a po dłuższych badaniach dochodzą do wniosku, że cywilizację tą zabiła "choroba". Miała to być ekspedycja, która miała odpowiedzieć na pytanie o początek ludzkości, jednakże może ona niestety przyczynić do jej końca.

Rozczarowanie? To słowo idealnie opisuje to co doświadczyłam podczas oglądania Prometeusza. Wymagałam za wiele od tej produkcji, nie mówię jednak, że Prometeusz  nie jest warty uwagi, bo jest filmem ciekawym, ale... trochę w nim brakowało. Nie jest to horror, akcja w nim również pozostawia wiele do życzenia, a jeśli chodzi o Science - fiction to efekty specjalne były ciekawe i właśnie to one ratowały ten film przed gorszą oceną. Może mną kieruje sentyment w stosunku do Obcego. Cóż bardzo cieszę się, że nie wybrałam się na Prometeusza do kina, nie był to film, który koniecznie trzeba było obejrzeć na dużym ekranie. Film zasługuje na uwagę, ale nie należy od niego wymagać zbyt wiele. Dla mnie czegoś brakowało w tym filmie, czego niestety nie wiem, jak obejrzę go raz jeszcze myślę, że dojdę do tego czego mi w nim brakowało. Prometeusz to właśnie taki film, w którym odkrywa się więcej po którymś obejrzeniu. Wymaga skupienia, a mi podczas oglądania trochę go brakowało. Oceniałam ten film na 7/10, dlaczego tak już wyjaśniam, spodziewałam się czegoś innego, oczekiwałam go, a trochę się zawiodłam. Obcy zawsze mroził mi krew w żyłach (pierwszy raz w całości Obcego obejrzałam mając ok. 14 lat), trochę rzeczy zostało dla mnie zbyt szybko wyjaśnionych, niektóre nie zostały wcale nie rozwiązane. Koneserzy serii o Obcych (z większym zamiłowaniem do serii niż ja) może znajdą w filmie więcej plusów. 

Zwiastun filmu.

Komentarze

Popularne posty